آمریکا به نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هشدار داد اگر سران اپوزیسیون را بازداشت کند، فشار بین‌المللی بر این کشور آمریکای لاتین افزایش خواهد یافت.

تهدید آمریکا به افزایش فشار بین‌المللی بر ونزوئلا

فرانسیسکو مورا سفیر آمریکا در سازمان کشورهای آمریکایی امروز گفت، اگر ماریا کورینا ماچادو رهبر یا ادموندو گونزالس نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون بازداشت شوند، «به نظر من این گامی است که جامعه بین‌المللی را بیش از پیش بیسج خواهد کرد.»

وی افزود: اگر مادورو تصمیم به انجام این کار بگیرد جامعه جهانی به نحوی وارد خواهد شد که وی هرگز تصورش را نخواهد کرد.

مورا که در اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن صحبت می‌کرد، اظهار کرد انتظار می‌رود در صورت بازداشت مخالفان مادورو، سازمان کشورهای آمریکایی با قاطعیت بیشتری عمل کند.

آمریکا و شماری از کشورها معتقدند که گونزالس در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، مادورو را شکست داده است و خواستار انتشار جدول تفکیکی آرا شده‌اند.

دولت آمریکا تاکنون اقدامی فوری علیه ونزوئلا اتخاذ نکرده و منتظر نتیجه اقدامات دیپلماتیک برزیل، کلمبیا و مکزیک برای حل و فصل اختلافات درباره ونزوئلاست.

مورا اظهار کرد که آمریکا می‌خواهد به این سه کشور «فرصت و فضایی بدهد تا راهی برای حرکت به جلو بیابیند.»

وی با بیان اینکه ونزوئلا یکی از اولویت‌های آمریکاست، افزود: ما مردم ونزوئلا را رها نمی‌کنیم.

اپوزیسیون ونزوئلا با طرح ادعای تقلب در انتخابات ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد)، اعلام کرد که نتایج رسمی مبنی بر پیروزی مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد.

این در حالی است که شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که مادورو با کسب ۵۲ درصد آرا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.